آنان با سوء استفاده از این فتوا در حقیقت به شلُن مرحع بزرگ جهان اسلام توهین وردهاند. زیرا او را طرفدار نولیبرالیسم ضد لسلام و تجاوزکار اصلاح طلبان و جریان مشرک و بیدین و غرب پرست و موافق روحانی معرفی نمودهاند.
جدا ار شرک نظری رفرمیسم ایرانی ' فساد و تباهی و خیانتهای فراموش نشدنی، چون مکانیزم ماشه در برجام و دروغگویی عیان و نفرت بار به مردم و رهبری سرمنشاُ ماجراهای شرم اوری، چون ماجرای بنزین و اغتشاشات آمریکایی از ۸۸ تا ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ چیزی نیست که آقای سیستانی با آن موافق باشد؛ و البته آقای سیستانی بنا به ضرورت با فرستادگان کافر هم ملاقات کرده و این دیدارها مبین هیچ تایید حرامکاری و حرامخواری افراد دیدار کنندهای، چون رکخانی نیست.
اما ماجرای این توصیه کاملا روشن است و نمیتوان از آن یک دوقطبی علیه حکومت و جمهوری اسلامی ایران ساخت که شرعا چنین تقابلی حرام است و در کشوری که یک مرجع شیعی حاکم است هیچ مجتهد حقیقی علیه آن اقدامنمی کند. تقد فرد و جامعخ مومنان و نصبخت و خیرخواهیرو گوشزد اشتباهات همهیچ ربطی به تقابل و تحریم ندارد. پس شیطنت و نگرش بیگانه با اسلام و شرع مقدس غربگرایان اولین امر مخرب و حرام کارانه در این دوقطبی سازی جاهلانه است.
۲. دومین نکته آن است که اساسا در ایران ائمه جماعات هیچ پولی از دولت برای امامت مساجد دریافت نمیکنند و رسانههای اصلاح طلب آن قدربیگانه با سازوکار مساجد هستند و اغلب افرادشان عمراً نماز نمیخوانند که نمیدانند در مساجد هئیت امناء از نمازگزاران مبالغی برای امام جماعت گرد میآورند و ائمه از دولت یک شاهی دریافتنمی کنند.در لاهبجانکه محل زندگی و تولد اجدادی من است ' بروید تحقیق کنید ببینید مسجد الهادی ' چهارپادشاهان مسجد شعربافان ' امام حسن مجتبی ع ' امام رضا ع مسجد غریب آباد ' مسجد خمیرمایه ' کاروانسرابر ' گابنه ' پرده سر 'و آقا سید حسینو امیر شهید و.. هرگز از دولت یک شاهی برای ائمه جماعت پولی دریافت کردهاند؟ این وانموده که توصیه وفتوای ایشان ناظر بر ایران است پشیزی ارزش ندارد و یکمرضدو فضا سازی شیطانی در مسیر خدمت به نقشههای خصمانه ترامپ ونتانیاهو است.
۳. علیرغم توضیح دفتر و فررند آیت الله سیستانی در باره این که اساسا این فتوا ناظر به ایران نیست رسانههای اصلاح طبان با گزارشهای یک صفحهای به موذیگری و شیطنت ادامه دادهاند. این هم گویای قصد تحریف گرانه ' تخریب جمهوری اسلامی و منافقانه عیان است.
۴.اما در باره ائمه جمعه. حضرت آیت الله العظمی آقای سید علی سیستانی برای شهرهای عراق امام جمعه منصوب میکنند و بدیهی است که مرجع دینی و سیاسی ایران هم برای شهرها مکلفند امام جمعه معرفی کنند. بدیهی است یک مرجع نمیتواند فتوای خود را به مرجع دارای بسط ید و قوه حکمو در نظم حکمرانی قانونی تحمیل یا در مقابل آن بایستد. شیاطین قدرت استعماری و ایادی شان همواره تلاش کردهاند که در بازی شان مراجع را علیه هم متفرق نمایند و مرجعیت شیعه همواره این قدر دیندار و خردمند بوده که به دام سرپرستی کفر نیافتد.
۵. آقای سیستانی در پاسخ شان فرمودهاند «توصیه میکنیم پشت سر ائمه جماعتی که حقوق دولتی دریافت میکنندنماز خوانده نشود». اینتوصیه در پاسخ یک مقلد عراقی و به زبان عربی بیان شده است.علیرغم تاکید سید محمد رضا سیستانی از دفتر مشهد که این توصیه ناظر بر ایران نیست اصلاح طلبان کوشیدند آن را با ایران مرتبط کنند.
۶.بیماردلی و نفاق غربگرایان و تشویش افکار عمومی از آن جا پیداست که در مطلب یک صفحهای روزنامه اعتماد ' به نحو بی ربطیدرست پس از بیان توصیه آیت الله موضوع اراذل و اوباش خواندن افتشلش گران آمریکایی ۱۴۰۱ بوسبله آیت الله شهرستانی داماد آیت الله سیستانی و اعلام منطقی دفتر آیت الله که فتاوی و مواضع حضرت آقا از طریق دفترشان بیانمی شود ' اورده شده و پس از ان هم باز به نحو بی ربط ملاقات حسن روحانی با آیت الله سیستانی در مقام رئیس جمهور ایران منتشر شده است. آیا ابت الله سیستانی جرمهای آقای روحانی را تایید میکند و بر آن صحه میگذارد یا با ایشان به عنوان رییس جمهور ملت ایران ملاقات کرده و حال اصلاح طلبان از اینملاقات دارند سوء استفاده میکنند و این به زیان اقا است.
مگر ایت الله سیستانی به هاشمی گوشزد نکرد اتحاد را نشکند و اگر متحد باشد همه مشکلات حل خواهد شد و امگر مرحوم هاشمی دروغ نگفت که گفت من و رهبری متحد هستیم و هر چه رهبری بگوید ولو خود نظر دیگری داشتهباشد میپذیرد؟ ومگر مدام نطر رهبری را کنار نگذاست تا کارش به فاجعه سرکشید۸۸ کشید و در کنار توطئه سوروس و آمریکا قرار گرفت و اغتشاش براندازی جمهوری اسلامی را با آقایان خاتمی ومیرحسین موسوی و کروبی رهبری کردند؟! در واقع روزنامه غربگرایان به بهانه توصبه آقای سیستانی و استفاده ابزاری از آن و از آقای سیستانی به تبلیغ یک سیاست جدایی دین از سیاست و حکومت پرداخته است و مکتب سیستانی را از قول فاتح چنین معرفی مینماید: ". شخصیتی گوشه عزلت اختیار میکند و سالها از کنجبیت محقرش بیرون نمیآید ' با رسانهها گفتوگو نمیکند ' کمترین تثویر و فیلمی از او منتشر نمیشود. تما در این حال موثرترین شخصیت امروز عراق و مرجع عالی شیعیان است و سپس چگونگی این جایگاه را بیان میکند: اقتدار علمی ' قرار گرفتن در حد فاصل دولت و ملت ' ' اقدام مرجعیت در قالب یک نهاد مدنی ' پرهیز از سیاست زدگی بیت پرهیز از تملق ' حساسیت به فساد ' توجه به آزادی نذهب ' پرهیز از مداخله در آزادیهای عمومی ' سلوک شخصیدو اخلاقی از جمله انسان دوستی ' ساده زیستی ' و فروتنی ابنها از وجوه تمایز ایشان و از منابع اصلی اقتدار این رهبر مذهبی است...
اولا در روزنامهبه سبب افق سیاست زده ' و سکولار واهمیت ندادن بهومتظر قرآنی از انسان صالح اصلیترین فضیلتها و سجایای ایشان ایشان حذف شده است. عقل و ایمان و توحید و عشق به اجرای فرامین قرآن و عترت و اطاعت و عبودیت خدا و تزکیه نفس و مخالفت با نفس و اهوا و ظلم ستیزی و کفرستیزی با ستیزه گرانکافر با اسلام و عدم آشتی با نفاق و راستگویی و. مهمتر از نکانی ایت که به صورت ناقص بیان شده است. اما در ارتباط پرهیز از سیاست زدگی ... مندرج در روزنامه دوپهلو و در ایران مایه شبهه هاست. اقدار علمی و قرار گرفتن در حد فاصل دولت و ملت یعنی چه؟ همه میدانند در عراقدتا زمانی که نابغه سعید و عالمی که در سن نوجوانی کتاب ارزشمند در دفاع از اهل البیت نوشت و نور چشمی آیت الله خویی بود، اما به انقلاب اسلامی امام پیوست و سازمان سیا و موساد و اطلاعات صدام به ایننتیجه رسیدند که خمینی عراق خواهد شد و او و خواهر گرامیش را تکه تکه کرده یعنی سید باقر صدر بود که همه اورا مرجع آینده ومحبوب و عالم بی همتا میدانستند و ایساننه در حدفاصل ملت و دولت بلکه علیه دولت جائر و در مقام ولایت فقیه و سرپرست و رهبر شیعیان عراق و رهبر مدافع تشکیل حکومت اسلامی در ایران و هدجا که ممکنباشد و اکثریت مردمهمراهی کنند عمل میکرد. شرایط عراق از ایران متفاوت است و امکان تشکیل حکومت، چون ایران برای آقای سیستانی ممکننبوده وعقل و دین حکم میکند در پی تشکیل حکومت نباشد که مردم بخواهند و نخواستند و در ایران ۹۰ درصد خواستند و امام ره حکومت تشکیل داد و شهید صدر به شاگردان وپیروانش حمایت جامع علمی و عملی را فتوا داد و در این راه حسین گونه سعید شد. مقصودم ان است اقتدار علمی قطعا به در حد فاصل ملت و دولت بودن بدون توجه به مقتضیات حرف جاهلانهای است و اگر امکان تشکیل حکومت و اجرای لسلام در وسع تان باشد ' از ان سرباز زنید و سرپرستی مسلمین را مستقیم و غیر نستقیم داوطلبانه به کفر و شرک و نفاق بسپارید ' از قرآن و عترت و عقل تخطی و به مردم خیانت کردهاید و اگر حکومت تشکیل دادید و فساد پدیدار شد تکلیف مبارزه با فساد است نه عزلت وگوشه گیری دلبخواه که از ساحت آیت الله العظمی سیستانی مرجع دینی بزرگوار دور است ضد تکلیف مرجعیت است ' پس از عبد خدا آقای بهجت بنده در امور دینی از ایشان تقلید کردهام ورهبرم در سیاست رهبر معزز است؛ و یقین دارم ایشان هرگز از سیاست حذر نداشتهاند. تشکیل خشد الشعیی خود گونهای از حکمرانی و فرماندهی سیاسی عالی بود و یاری و وحدت فکری و عملی شانوبا فرمانده نظامی مقاومت شهید سلیمانی و ابو مهندس نشانتفسیر غلط غرب پرستان از ایشان است. اگر ایران و استقامت انقلاب اسلامی وامام خمینی نبود آمریکا و داعش ' سوریه و ایران و لبنان را ده بار بلعیده بودند. سرکوب شیعیان عراق و ناکامی ایت الله العظمی خویی مبین صحت راه سید باقر صدر و ایران و نقشههای شیطانی است که فقط با رهبری درست سیاسی و نظامی و اتحاد در مقاومت قابل خنثی کردن است نه با گوشهنشینی که به دروغ به آقای سیستانی نسبت داده شده است.
علاقه ایشان به شهید سلیمانی و محکومیت شدید ترور او بوسیله ترامپ دفاع از ایران در جنگ۱۲ روزه وهمه ' دفاع از جنبش مردم زحمتکش عراق علیه امریکا و سیاستهای لیبرالی و آمریکایی و دفاع از مبارزه بافساد همه بیان سیاست پردازی و مخالفت با جدایی دین از سیاست و سیاستنولیبرالی رفرمیستهای آمریکایی است.
اما مهمترین اغوا و وسوسه شیطانی اصلاح طلبان غربگرا استفاده از این دوقطبی سازی برایدجنگ با حوزه علمیه است. در ایران مرجع دینی و فقیه جامع الشرایط و توانا و ندیر و ندبر و مقاوم برابر کفر ونفاق و نککران طاغوت بر سر کار است. بدیهی است استقلال دین به معنی بی توحهی دولت به اقتصاد حوزهها نیست. نهادهای دینی در شرایط حکمرانی وظایفی به عهده دارند که ربطی به فعالیت محدود یکمرجع تقلیدی ندارد که شرایط تشکیل حکومت برایش فراهمنیست. پس با رذالت رقمهای مخارج حوزه هارا جا زدن و عدم درک تفاوت ایران و عراق یکمرض منافقانه بد دینان است .. مسلما باید شدیدا با اسراف یکتومان و هررفساد و ریخت وپاش در حوزه مقابله کرد. اینکار حرام آشکار است. اما به سبب کینه با اسلام و حکومت اسلامی خواستار خلع سلاح مالی حوزهها شدن این یک وسوسه شیطانی است و اهل نفاق همواره چنبن عمل کردهاند .. رویهم رفته باید پرسید رسانهها و افراد اصلاح طلب که این همه از جدایی دین از سیاست حرف میزنند چرا در هرفرصت سیاستبازانه علیه دین عمل مینمایند. برای تبلیغ دین هر قدر خرج شود وظیفه جمهوری اسلامی است، اما اگر پولی حیف ومیل شود و از آن به حرام و خلاف شرع بهره بگیرند و به عنوان بخور بخور کاست روحانیت صاحب قدرت از آن استفاده شخصی و صوری و بی فایده کنند ' آن پول یقینا آتش جهنم خواهد بود. اما مسئله سکولارها سرکوب دین است میلیاردها دلار صرف انباشت سرمایه سالاران رانتخوار نولیبرال همدست شان و برادران فاسد روُسا و تبلیغ مدرن ناراحت شاننمی کند، اما یک ریال خرج دین و تبلبغ جارو جنجال شان را بر میانگیزد.
در جمهوری اسلامی مبارزه با فساد باید اصل باشد، اما اصلیترین مبارزه با تبلیغ بیدینی غربزدهها ومدرنها و اذناب استکبار جهانی و سرمایه سالاری جهانی و مدرنیت فساد انگیز است و هیچ مرجعی نیست که از خرج آخرین شاهیپول و وجوهات دینی در این راه ناخشنود باشد. سوء استفاده ابزاری از ایت الله بزرگوار سیستانی به سود مطالبات شرک آلود و بروگی آمریکاو و نگرش اومانیستی وبت انسانخدایی ولیبرال و ضد انقلاب اسلامی بزرگترین توهین وخیانت به آقای سیستانی و به اسلام وخاندان وحی و تشیع و جمهوری اسلامی است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
روزنامه «جامجم» در گفتوگو با عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی کرد
یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی در گفتوگو با روزنامه جامجم:
در گفتوگو با جواد منصوری به بررسی واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و تأثیر آن در امتداد مقاومت از دانشکده فنی تا نسل امروز پرداختیم